Thursday 4 September 2014

Entri Pengenalan

Teks: Zarifah Zahirah Binti Juanis



Bismillahhirrahmannirahim,



Dengan nama Allah yang maha mengetahui disebalik semua yang terjadi saya bersyukur kerana dengan izinnya saya berjaya membuat sebuah blog menggunakan nama saya yang sebenar. Saya dahulunya memang sudah mempunyai blog sendiri menggunakan nama lain, namun setelah menyertai kelas online ABDR dan berguru dengan Cikgu Anys, terciptalah blog ini. Saya seorang ibu kepada teruna bujang berusia 5 bulan. Saya meminati dunia perniagaan. 

Sebelum pergi lebih mendalam, saya dengan rendah hati ingin memperkenalkan diri saya. Nama diberi Zarifah Zahirah Binti Juanis. Saya dilahirkan pada tahun 1987 di Hospital Besar Kuala Lumpur. Saya merupakan anak bongsu daripada empat orang adik beradik lelaki. 



Pendidikan awal, rendah dan menegah di sekitar Kuala Lumpur. Semakin menigkat usia, saya menyambung pelajaran di Universiti Teknologi Mara, UiTM Shah Alam dalam jurusan Komunikasi dan Media. Setelah itu, saya giat meneruskan cita-cita untuk menggengam segulung ijazah dalam bidang penerbitan. Alhamdullilah, saya berjaya memperoleh keputusan ijazah pangkat pertama dan menerima biasiswa PTPTN. Yeah!



Bila bercerita berkaitan kerja, saya pernah menjadi jurujual di hypermarket, menjadi cashier di kedai runcit di universiti dan kini merupakan eksekutif IT. Jauh dalam diri saya, saya sangat berminat untuk menjadi usahawan namun semuanya terpendam setelah sibuk dengan tugasan harian. Baru-baru ini saya beroleh kesempatan berbual dengan teman sepejabat yang juga mengesorkan belajar berniaga online dengan guru Anys. Ya saya mengambil peluang itu, dan inilah hasilnya.


Saya suka bidang teknologi, serta suka sesuatu yang mencabar. Saya suka pada aktiviti kemasyarakatan, membaca buku motivasi terutama karya Robert Kiyoski dan Donald Trump. Mengembara ke serata pelusuk dunia adalah cita-cita saya. Insya-allah, suatu hari nanti. Doakan saya ya.


Terima kasih kerana sudi membaca. Mohon comment untuk sebarang tunjuk ajar dan tips dari kalian.


Have a nice day.

-missZ-



No comments:

Post a Comment